divendres, 27 de juny del 2014

Referents clàssics als videojocs: Pokemon (2a part)

Hola tothom. Esper que estigueu disfrutant de les vacances. En primer lloc, vull donar l'enhorabona a tots i qualsevol de vosaltres que hagi aprovat les proves de selectivitat, i us desitjo tota la sort del món quan lluiteu per fer realitat els vostres somnis, siguin el que siguin.
Com que veig que no han deixat d'entrar referents clàssics des de que es varen acabar les classes, he decidit afegir més referents d'un camp en el qual soc tot un expert: els videojocs.
Si no recordau malament, fa temps vaig fer una entrada en el que vaig parlar sobre referents en uns jocs de Pokemon que sortiran en Novembre d'aquest any: Omega Ruby i Alpha Sapphire. Doncs bé, avui he estat jugant a Pokemon a casa meva i vaig descobrir uns referents que fins avui no vaig notar.
Al món de Pokemon es troben diferents regions. Una d'aquestes regions és la regió de Kalos, que apareix als jocs de Pokemon X i Y i està basada en la part nord de França. Segons Junichi Masuda, un dels creadors de Pokemon, el nom de la regió de Kalos prové de la paraula grega κάλλος, que com tots sabeu significa "bell". A continuació us mostro un mapa de Kalos:
L'altre referent que es troba als jocs de Pokemon X i Y es troba en el nom d'un del personatge que podeu veure aquí a la dreta: S'anomena Lysandre, i és l'antagonista principal dels jocs. El seu nom està inspirat en Λύσανδρος, un almirant espartà que va lluitar contra els atenesos a la guerra del Peloponés.
I aquí termina la meva entrada sobre els referents de Pokemon X i Y. Intentaré trobar més referents a altres parts del món dels videojocs, a més d'altres àmbits com la literatura, o coses que veig pel carrer. Valete, amici mei!

1 comentari:

  1. Gràcies Michael, començo a mirar amb altres ulls el món dels videojocs. El meu fill t'ho agrairà.

    ResponElimina